Torsdag

Jag var så rastlös imorse eftersom jag gick upp klockan sju att jag tänkte ta en riktigt skön promenad till Backaplan som ligger ca 45 powerwalk-minuter härifrån för att uträtta hemliga ärenden. Men promenaden blev mer en pina. Det var kallt och blåste och när jag skulle gå över bron därborta lossnade hela min frisyr och jackan höll på att slitas från min kropp. Det blev spårvagnen hem.
Jaha, nu är klockan halv två och vad ska jag göra? Jag har varit vaken i typ åtta timmar redan. Skit också, jag är nog inget gjord för att vara ledig.

Förresten, hej Linda! Jag svarar här. Jag (Carolina) jobbar på Coop Forum och ska förmodligen börja extrajobba på Plantagen snart också. Fanny jobbar på café och för en städfirma. Vi sökte jobb när vi flyttade hit, inte innan. Det är nog lättast så kanske. Så att de kan få träffa en så fort som möjligt och så att man själv kan gå runt och visa upp sig osv. Det känns som att de kanske prioriterar bort dem som inte har möjlighet att komma på en gång. Fast man har ju inget att förlora på att försöka heller! Ska du flytta hit?

/ Carolina


Kommentarer
Postat av: Linda Wessén

Okej. Var det svårt att få jobb? Sökte ni många innan ni fick nåt? Ja, alltså jag vet inte. Någonting måste ske snart alltså, finns inga jobb alls här i närheten, så jag jobbar bara helger på hantis och det är kasst. Funderar på att åka till norge och jobba några månader också. Får se vad som händer:)

2009-03-07 @ 13:01:07
URL: http://lindawessen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0