Heldag på Avenyn

På stan pratade vi bort vårt läppstift  så då tänkte vi billigt och smart nu under finanskrisen och spurtade till närmsta kicks för att bättra på det.
 
Resultatet har ni här. Helt fantastiska.


Jag har läst att shopping är den bästa motionen och kräver ju en hel del hjärnverksamhet när man måste välja färg allt man ska köpa, tex viktiga hårklämmor och skinnhandskar. Så vi styrde stegen mot Slimfood för att fylla på magen.
Eftersom vi inte kunde bestämma oss för sushi eller sallad tog vi både och.

Mamma hugger in. Hon tror att hon kan allt om sushi eftersom hon varit på japanskt spa för tio år sen.
Jag antar att jag gör rätt i att forstätta låta henne tro det. (Hon åt med gaffel i smyg och spillde hela tiden)


Jag låtsas inte märka något och leker oskyldig dotter som ni ser... (Jag har bara rosett i håret när mamma är med)


När det var dags att hugga in på salladen var hon såhär glad över att slippa smygäta med gaffel.


Det var så jobbigt och tröttsamt att äta så vi svepte en varsin kaffe på hemligt glamouröst ställe. Börjar på Mc, mer säger jag inte. Vill ju inte att det ska bli så populärt liksom...
Märker ni något nytt på mig? Just det, nya handskar ifall ni missade.


Dags för bio. Mamma är förväntansfull som ett litet barn med tindrande ögon. Vi skulle ju trots allt på skandinaviens största biograf. Vi kom för tidigt till bion, åt upp allt godis medan vi väntade men kom ändå försent in för att vi var så upptagna med att glo ut alla människor som var på väg till samma film, upptäckte vi visst lite sent.


Vi såg Changeling med Angelina Jolie och den var mycket bra och sevärd.
Nu är vi hemkomna och ska ta en kvällsmacka utan nötter, eftersom de visst glömt lägga i några när de bakade det svindyra "Valnötsbrödet".

/ Carolina och Mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0