Tankar

Det är lite, eller inte så lite skillnad om man jämför mitt liv som nittonåring med min mammas liv som nittonåring.
Det är ju ganska mycket som förändrats sen min mamma var ung men ändå. När hon var nitton var hon redan gift och bodde tillsammans med pappa.
Jag däremot känner mig inte alls så vuxen men jag är nog rätt glad över det. Vuxen nog att bo hemifrån och klara mig själv är jag helt klart. Annars vore det katastrof med tanke på att jag ändå bott hemifrån sen i somras.
När jag är tjugosju ska jag tänka samma tanke och se hur långt jag kommit. Min mamma hade fyra barn vid den åldern.
Att ha fyra barn när jag är tjugosju är inte min plan men jag vill iallafall ha ett jobb jag är nöjd med och förhoppningsvis en pojkvän och åtminstone tankar på att skaffa barn. Det känns som att en bra ekonomi och en stabil partner är en viktig förutsättning inför ett barn eller två.

/ Carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0