Fredagkväll

Det har kommit en ny produkt mot rynkor etc som de gör reklam för överallt på Kicks och Åhléns. Vi gick först till Kicks på avenyn och frågade om den och ingen kunde ett smack om produkten. All personal kollade ner i golvet och gick till slut därifrån utan att de sagt något vettigt. Så vi tänkte att vi skulle testa hur bra kunskap de har om produkterna de säljer i fler butiker. Det är helt galet att personalen inte vet ett skit om något dem marknadsför så stort.
Det fanns en enda person som åtminstone kunde berätta lite om hur den fungerar.

En gång när mamma var lite sugen på en mineralfoundation gick hon till Kicks och frågade lite om någon hon sett. Det konstiga var att butikspersonalen rådde henne att låta bli att köpa en ny eftersom mamma sagt att hon var rätt nöjd med sin nuvarande. Alltså va? Vad är det för sorts försäljare egentligen? Råder sina kunder att inte köpa? Jag tror att det är dags för dem att gå någon sorts säljutbildning. Jaja, alla kan inte tycka att det är kul med försäljning.


Imorgon ska jag och mami göra det vi är bäst på - shoppa. Enda gången jag verkligen kan spendera utan att få ångest. Jag har sagt att jag blir vuxen på riktigt den dagen jag slutar ringa mamma så fort jag ska köpa något. Säger hon nej, köper jag det inte. Mammor har ju alltid rätt, ni vet. Iallafall min.
På kvällen tänkte jag bjuda på bio. Någon som har tips på film?

Hemmakväll i favvomyströjan från Beyond Retro. Kanske inte den mest smickrande bilden men jag är ju glad iallafall.


/ Carolina


Kommentarer
Postat av: Fanny

YOOOOOUHOOOOOOOUU!

2009-01-31 @ 19:16:42
URL: http://fannycarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0