Fet tisdag.

Det är en vanlig dag idag. Jag är ledig och städar här hemma och Carolina är på jobbet. Men egentligen är det ju ingen vanlig dag, det är fettisdag och start för bokrean! Fast det är inget speciellt för mig för jag gillar varken semlor eller böcker. Men konstigt nog tänkte jag köpa två semlor idag åt mig och Carolina, men längre än tänkt har jag inte kommit. Och vem kunde man hitta i bokreans vimmel? Jo, jag! Vad har hänt. Jag börjar nog bli allt för uttråkad här hemma. Mayer kom hem!

Idag ska vi tvätta. Fick nyss ett sms av Carolina. "Jag kan tvätta! Chilla du! PUSS"  Hon jobbar och sliter medans jag sitter hemma och sitter, vems rätt är det då att tvätta? Jag tror jag vet varför hon skrev så.. hon tror fortfarande på ett tvättstugeragg.
Justja Christofer, du skrev förut en kommentar och undrade vem "tvättstugekillen" var, det är han som bor en våning precis under.

Fettisdagen till ära festar jag till det med cola och is. Som vi brukar säga, SMARRY!


/ Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0